Jeg rådgiver direktioner og ledelser i strategiske og kritiske spørgsmål, issues og akutte krisesituationer.
Jeg har særdeles gode erfaringer med at arbejde strategisk med krisekommunikation – før, under og efter – samt med analyse af krisetype, scanning, forebyggelse og forberedelse af en krise med en krisekommunikationsplan, hvor roller, interessenter og rammer er præciseret så meget det er muligt – inden krisen for alvor bryder ud i klassiske og sociale medier.
Jeg hjælper både med at forebygge, at den slags kriser overhovedet opstår, med proaktivt at lægge den bedste plan for, præcist hvordan en krise skal håndteres, hvis den opstår og med akut at ride stormen af, når den først har ramt.
De sociale medier har skabt nye vilkår for organisationer i mødet med omverdenen.
Alle har adgang til at ytre sig. Alt kan deles, kommenteres og diskuteres – både gode og dårlige oplevelser. Ingen har længere kontrol over omdømme og din virksomhed risikerer hvert øjeblik at blive ramt af en shitstorm fra en helt uventet – og måske også helt uretfærdig – kant.
PROBLEMSTILLNGER JEG LØSER
“Vi vil gerne holde denne sag ude af medierne”.
“Vi tror der er en krise på vej – og har brug for en plan, medietræning, scenarier og budskaber”.
“Hjælp! Hjælp! Hjælp!”.
Kontakt mig, hvis du skal have hjælp til strategisk at håndtere din krise eller ønsker at arbejde målrettet med issues.