fbpx

Kultur og oplevelser

Kulturformidling, markedsføring og lancering af kulturprodukter, udstillinger, koncepter og projekter.

Sammen skaber vi et fælles afsæt, med mål, en strategi og en plan for projektet, så vi har et overblik over målgrupper, budskaber, formidling, fortællinger etc.. Det gør, at vi får mest mulig effekt af indsatsen og ved, hvor, hvornår, hvordan og hvorfor vi kommunikerer på tværs af medier og kanaler.

Som tidligere kommunikationschef i Dansk Arkitektur Center, har jeg været ansvarlig for mere 100 kulturprodukter og udviklingsprojekter, udstillinger, events, byvandringer, podwalks, magasiner, foldere, profiltekster, konkurrencer, åbninger, pressemøder, pressedækninger, interviews, nyhedsbreve, SoMe-kampagner og lanceringer i Dansk Arkitektur Center, i byrum, på sociale, på tryk – både nationalt og internationalt. Så du er i gode hænder.

OM KULTURFORMIDLING

KUNDER: Kulturinstitutioner og offentlige organisationer fx skoler, biblioteker, kulturhuse etc.

HVORFOR: Skabe kendskab, image og godt omdømme, som er med til at tiltrække den rette målgruppe fx et større nationalt og internationalt publikum.

HVORDAN: Jeg hjælper bl.a. med:

  • Identitetsplatform, branding og formidlingskoncept
  • Strategisk afsæt med afklaring af målgrupper, budskaber, medier og kanaler, tekst, form, stil og tone
  • Udvikling af kampagne og kampagneplanlægning på tværs af medier og kanaler
  • Profiltekster, fortælling og oplevelser på sociale medier
  • Pressekit, Q&A, pressemøde og pressehåndtering
  • Monitorering af relevante medier
  • Projektledelse
  • Medietræning
  • Talepapir
  • Intern kommunikation
  • Evaluering og opfølgning

HVAD: Tiltrække flere danske og internationale gæster og turister.