Undervisningsministeriet | Hvordan taler man nemt om det svære?
Case
KUNDE: Styrelsen for Undervisning og Kvalitet, Børne- og Undervisningsministeriet.
– Styrke demokrati og medborgerskab med materiale og øvelser, der hjælper pædagoger og undervisere i at styrke undervisning, dialog og dannelse i kontroversielle emner.
OPGAVE: Undervisningsministeriet ønskede at udarbejde materiale til pædagoger og undervisere til at støtte op omkring samtale og dialog om kontroversielle emner i dagtilbud, skole og gymnasiet – til gavn for demokrati og medborgerskab.
YDELSER: Redigering, bearbejdning og gennemskrivning af tekstmateriale i et sprog målrettet pædagoger og underviser på diverse uddannelser.
LØSNING: Versionering i tre udgaver af undervisningsmaterialet ‘Kontroversielle emner i skolen’ udgivet af Undervisningsministeriet i samarbejde med Nordisk Råd, målrettet dagtilbud, grundskole og gymnasie/EUD. Hvordan taler man nemt om det svære?
Materialet består af en række øvelser, der har til formål at give læreren inspiration og kompetencer til at takle forskellige udfordringer i det daglige i samspil med unge.