fbpx

Undervisningsministeriet | Hvordan taler man nemt om det svære?

Case

KUNDE: Styrelsen for Undervisning og Kvalitet,
Børne- og Undervisningsministeriet.

– Styrke demokrati og medborgerskab med materiale og øvelser, der hjælper pædagoger og undervisere i at styrke undervisning, dialog og dannelse i kontroversielle emner. 

 

OPGAVE: Undervisningsministeriet ønskede at udarbejde materiale til pædagoger og undervisere til at støtte op omkring samtale og dialog om kontroversielle emner i dagtilbud, skole og gymnasiet – til gavn for demokrati og medborgerskab.

YDELSER: Redigering, bearbejdning og gennemskrivning af tekstmateriale i et sprog målrettet pædagoger og underviser på diverse uddannelser. 

LØSNING: Versionering i tre udgaver af undervisningsmaterialet ‘Kontroversielle emner i skolen’ udgivet af Undervisningsministeriet i samarbejde med Nordisk Råd, målrettet dagtilbud, grundskole og gymnasie/EUD. Hvordan taler man nemt om det svære?

Materialet består af en række øvelser, der har til formål at give læreren inspiration og kompetencer til at takle forskellige udfordringer i det daglige i samspil med unge. 

VISUEL IDENTITET: Henriette Mørk.

https://emu.dk/grundskole/undervisningsmiljoe/trivsel/hvordan-taler-man-nemt-om-det-svaere