fbpx

Kommune på sociale medier

Ballerup Kommune ønskede at møde borgerne, der hvor de er – på de sociale medier. Fortælle gode historier, skabe relationer og et godt omdømme. Som kommunikationschef var jeg ansvarlig for at udvikle et fundament for, hvorfor, hvad og hvordan kommunen internt i organisationen agerer på sociale medier. Det blev til workshops og retningslinjer, en SoMe-strategi samt opbygning af en god kommunikationskultur omkring brugen af sociale medier, for governance, stil og tone, indhold og temaer, tekster og daglig drift og eksekvering.

 

Der blev udviklet retningslinjer og guides:

  • Sådan bruger vi sociale medier
  • Sociale medier som medarbejder
  • Brug af facebook i institutiner og projekter
  • Sociale medier til dig, der er medlem af kommunalbestyrelsen
  • Skab godt indhold
  • Sådan gør du når en borger skriver kritisk på facebook
  • Hvem skriver på sociale medier

OM CASEN

CASE: Ballerup Kommune

HVORFOR: Et ønske om at styrke omdømmet og møde borgerne, hvor de er.

HVORDAN: Intern og ekstern kommunikation, politisk kommunikation, interessevaretagelse, analyse, stil og tone, medarbejderinvolvering og forankring, governance, brugerguides og retningslinjer, kampagne, overvågning, afrapportering, drift.

HVAD: Strategi, interne retningslinjer, implementering og drift af sociale medier (facebook, LinkedIn, instagram).