fbpx

Det digitale mødested

Ballerup Kommune ønskede en ny hjemmeside integreret med digitale platforme og sociale medier. Målet var at kommunikere digitalt, målrettet og professionelt med borgerne – og skabe en hjemmeside med overblik og adgang til det, man som borger har brug for.

Som kommunikationschef i Ballerup Kommune var jeg ansvarlig for udvikling og implementering af den nye hjemmeside. Fra politisk involvering, ide, interessevaretagelse – til udvikling, brugertest, struktur, flow, design, produktion og involvering af medarbejdere. Aktivering af indholdsproducenter til endelig implementering og daglige drift.

OM CASEN

CASE: Ballerup Kommune

HVORFOR: Professionalisere kommunikationen og styrke kommunens omdømme i mødet med borgerne.

HVORDAN: Udvikling og implementering af ny hjemmeside:

  • Projektledelse, eksternt samarbejde, intern kommunikation, politisk kommunikation, interessevaretagelse.
  • Workshops, analyse, udvikling. prototyping og test.
  • Kommunikationsstrategi og -plan, visuel identitet, produktion, implementering og medarbejderinvolvering.
  • Governance og brugerguides. Kampagne, overvågning, afrapportering. CMS-system og open Source – Drupal.
  • Redaktør samt daglig drift.

HVAD: Hjemmeside og sociale medier.