fbpx

RebildPorten – udvikling af turistattraktion

Danmarks smukkeste bakker og dybeste skov:
“RebildPorten er stedet, hvor oplevelserne begynder. Her kan du tanke op med røverhistorier, kort, guide og info om den rige natur før du begiver dig på opdagelse i Rebild Bakker og Rold Skov”

 

Rebild Kommune ønskede et nyt vartegn, et samlingspunkt og en turist- og oplevelsesattraktion, der med fortællinger og formidling – informerer, inspirerer og aktiverer de besøgende til at gå på opdagelse Rebild Bakker og Rold Skov.  

OM CASEN

RebildPorten er blevet til i et samarbejde med CEBRA Arkitekter, HP Byg, Rebild Kommune, Realdania og Det Obelske Familiefond.

KUNDE: Rebild Kommune med finansiering af Realdania, Det Obelske Familiefond og Rebild Kommune.

HVORFOR: Give lokale borgere og turister adgang til den enestående natur og kultur, der findes i Rebild Bakker og Rold Skov.

HVORDAN: Som kommunikationsrådgiver hos 2+1 Idébureau var jeg ansvarlig for projektets udvikling, kommunkation og formidling – fra start til slut:

  • Projektledelse, konceptudvikling, kreative processer, workshops, formidlingskoncept og oplevelseskommunikation
  • Identitetsplatform, branding, konceptudvikling
  • Navnetræk, visuel identitet, udstillingsdesign
  • Kommunikationsstrategi, sociale medier og platforme (website og app),  vækststrategi
  • Fortælling, udstilling og udstillingstekster

HVAD: RebildPorten, et vartegn, en visuel identiet, website, app, udstilling, rammer for viden og info. etc.

VISUEL IDENTITET: Signe Bjerregaard.

 

RebildPorten

https://realdania.dk/projekter/rebildporten